Tuesday 18 February 2014

Open-closed minded, Discreet

Selamat malam dan hai


So today aku nk bercerita pasal open minded,closed minded and discreet people.You know kan living in this world like everyone is judging you without trying to understand what kind of mess up that u have in life.

First of all, org selalu salah tafsir pasal open minded segala ni macam memang hidup kita social sgt such as berjudi sana-sini,berpeluk sakan dan beroman sana sini.It is exactly not and totally wrong.Open minded ni macam kita terima sesuatu keadaan ataupun situasi yang berlaku samada dalam hidup kita atau bukan secara terbuka dan tahu mengatasinya. Doesnt mean we’re being open minded is make us totally agree what’s wrong or right because that was actually opposite on the concept being open minded.

Then,if you ain’t straight what is your type? open,discreet or  tak kisah?Kalau aku,aku pilih discreet because im not such really people person and honestly I don’t trust my friend even my bff material.

Lepas itu ada sorang reader aku dia hantar emel and then dia tanya aku

“Dlm post kau semua cerita pasal cm nak sedarkan org yang bahawa dunia mcm ni xkn kekal la n bawak2 sear diri la so then kenapa create novel/story yg menggalakkan benda-benda mcm ni?”

Sebenarnya aku create novel benda ni based on some experience,dari cerita kawan-kawan dan sedikit
pengubahsuaian.Aku nak cerita so far macam mana love story boleh end because dalam reality sebenar kau jangan fikir always happy ending like some kind of fairytale.Aku nak setiap kali aku post ni bagi manfaat dan ada kebaikan pada org.Dulu once my cikgu pernah cakap dalam hidup kita ni sekurang-kurangnya bagi la sedikit kebaikan dan faedah dalam hidup orang lain.

Sebab sekuat mana pun kita fight benda macam ni nanti kita akan tetap kalah.Believe me.Benda-benda yang bertentangan dengan norma masyarakat biasanya susah nk menang.Kalu diberi pilihan kan aku sendiri pon xnk jadi macam ni but what choice do I have?Aku percaya xda org yg dah2 puberty terus buat plihan utk jad straight or lgbt.

p/s:kalu aku rajin dan larat esok/malam ni bakal di post story 5..^_^



No comments:

Post a Comment