Friday 11 April 2014

Nasihat?

*Selamat malam.Maaf da lama x post sebab busy.

Aku suka nak cakap pasal ni because this is what happen in our society.Typical malaysian people kalau nak nasihat org must be baik,alim and if so kalu xbaik xboleh nak nasihat orang.Why?Just because their life is messed up doesnt mean their advise and opinion was an uncountable.

Tapi jangan salah faham dengan maksud aku mengatakan bahawa jadi orang baik tu tak bagus.Tak.What im trying to say is 

"Tengok pada nasihat yang diberi bukan pada orang yang memberi"

Macam aku cakap dalam previous2 post dulu setiap manusia ada flaw masing2,seteruk macam mana kita sekurang-kurangnya biarlah kita dapat menabur sedikit dalam kehidupan orang lain.Mungkin ada orang(ur plu friend/ur real friend)cakap 

"Dah la kita macam ni,tak payah la nak buat baik sangat"

"Kita ni da kotor sangat,buat apa nak nasihat-nasihat orang lagi"

"Aku sendiri tak betul,ni nak nasihat orang"

"Tak payah nak cakap pasal benda baik la,kalau diri sendiri tak betul"

Setiap apa yg berfaedah dan bermanfaat kita buat,sama ada org ckp diterima oleh Allah atau x..just put it behind because itu Allah tentukan.Prinsip aku adalah "I'll live the life to the way i choose".That path you want in your life depends on what you choose because there's no one can do it for you.They can persuaded you to join them but the rest is depends on you.

p/s:dlm masa terdekat ak akan update Story 11.haha.

No comments:

Post a Comment