Friday 27 February 2015

Bila Terdesak

Selamat petang.Aku rasa semua orang pernah masuk dalam terdesak punya zone.Time belajar,time kerja ke apa.Zone terdesak ni kadang-kadang bukan sebab kau ikut kehendak ke apa atau kau nak terikut-ikut kawan-kawan sebab nak pakai benda-benda branded ka apa.

Macam semua benda tak kena time bulan tu.For example,kau dah simpan duit untuk insurans kereta but for the same time kau kena major services kereta.Dengan tiba-tiba handphone kau tiba-tiba buat hal.Tambah malang lagi satu-satunya laptop/PC kau untuk buat kerja rosak.Sumpah miserable gila.

Honestly if kau betul-betul terdesak sebab perbelanjaaan kau betul-betul lari time bulan tu kau mesti terlintas juga sikit untuk gain semua tu dengan cara yang paling kotor even kau kena buried pride kau dalam-dalam.Trust me,aku ada jugak search benda-benda macam ni di internet actually memang ada.What I'm trying to say is,the possibility there.

Sama juga bila kau contohnya macam kadang-kadang terdesak nak ada pasangan tak mustahil kau akan guna apa jua cara even orang berbuih cakap dekat kau matlamat tidak menghalalkan cara kau.Sebab benda tu possible,even kau realize malahan kau cukup yakin consequences from act yang kau ambil tu tapi macam aku cakap bila kau betul-betul terdesak tahap orang cakap macam kalau kau tak setelkan masalah tu ibarat hidup dan matilah.

Honestly,aku pun pernah masuk rough phase(zone yang terdesak yang sangat-sangat) sampai kadang-kadang aku tak boleh nak consider the consequences which I would face after that.Tapi kadang-kadang aku bersyukur juga sebab aku masih lagi pujuk diri sendiri,cuba fikir elok-elok untuk keluar dari problem even aku terpaksa berkorban banyak as long as aku tak guna cara yang terdesak tu.

Kenapa aku tulis benda ni?Aku BUKAN NAK encourage korang untuk guna apa cara untuk dapatkan apa yang korang nak cuma kadang-kadang benda-benda macam tu memang terlintas.Nasihat aku jangan dan jangan.Cuba lagi cara lain biarlah kau berpenat tenaga.Aku doakan juga readers2 aku yang probably dalam kemelut masalah dipermudahkan urusan,semoga ada jalan yang terbaik untuk korang dan dimurahkan rezeki selalu :)

p/s:Tq baca Unrequited love.Akhirnya tak sempat nak tulis lagi sebab busy.


13 comments:

  1. gila tak pernah adam.. sampaikan satu tahap memang rasa give up giler.. tapi itulah semua berbalik kepada pangkal hati kita.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2.Kdg-kdg rasa mcm tu je cara yg ada.Minta-minta dipermudahkan

      Delete
  2. Kalau terdesak dengan kasih sayang dan perhatian, peliss call Nu'man tau. I'll be there for you. Kalau nak bf, bagitau jer, banyak je stok nie. Kehkeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.Ingatkan nak kol Nu'man jgk mana tahu tiba-tiba tak cukup kasih syg

      Delete
  3. Good point bro. Walau sesusah mana sekalipun dugaan dan kesulitan yang kita hadapi, banyak lagi saluran yang kita boleh pergi. Tak perlu untuk buat sesuatu perkara yg meletakkan harga diri kita di paras paling bawah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul-betul.Sebab bila fikir pride lah jadi kita mcm keep fikir another alternatives yang possible and tak menyusahkan

      Delete
  4. fikir dulu sebelum buat apa-apa keputusan.

    ReplyDelete
  5. zon terdesak? huhuhu, sabar je la..
    pernah gak dulu terdesak nak berak masa berkubang kat parit. last2 berak aje dalam parit tu... hhahhaah, selamba time berendam tu berak sekali... najis pun terapung (PLUP)

    hahahaha... chill kay cik adam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey abg gibbs ni...hahaa...sempat lg plup tu..

      Delete
    2. cerita tu agak kotor, tapi saja nak wat awak tersenyum sorang2...

      Delete
  6. Matlamat tidak menghalalkan cara.. 👍👍
    Top yg pending adalab kesabaran.. And be strong..

    ReplyDelete